فروش کود پتاسیم سولفات

دوشنبه 26 اسفند 1398
12:11
شرکت پالایش کود

کود شیمیایی سولفات پتاسیم گرانوله
نقش کود عنصر پتاسیم در رشد و باروری و مبارزه با خشک سالی در بخش کشاورزی را نمی توان نادیده گرفت از این رو بهتر است استفاده از این کود مخصوصا در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند افزایش یابد .
کود سولفات پتاسیم گرانوله یا پودری بهترین نوع کودهای پتاسه است که هم اکنون شرکت پالایش کود یکی از شرکت تولیدکننده این کود در ایران می باشد، ما آمادگی خود را برای تامین نیاز کشور به این کود را اعلام می کنیم
قیمت کود سولفات پتاسیم گرانوله

برای دریافت آخرین قیمت کود سولفات پتاسیم به شماره زیر تماس حاصل فرمایید :
09130025744
مهندس لسان

کارخانه تولید سولفات پتاسیم عکس سولوپتاس

سولفات پتاسیم چیست؟
عنصر پتاسیم فلز قلیایی و عدد اتمی نوزده می باشد. عنصر پتاسیم بسیار نرم رنگ نقره ای دارد که در مقابل اکسیژن به سرعت اکسید می‌شود و با آب به شدت واکنش میدهد .
عنصر پتاسیم بیشترین عنصر غذایی پر مصرف در لایه سطحی خاک قرار دارد . میزان عنصر پتاسیم در خاکهای معدنی سه درصد یا بیشتر در حال تغییر است ولی در خاکهای آلی این میزان حدود سه صدم درصد است.
سولوپتاس چیست؟
سولوپتاس در حقیقت نام دیگر کود سولفات پتاسیم می باشد . انواع کود سولوپتاس در بازار موجود می باشد که ما در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد . در کل چهار شکل پتاسیم در خاک وجود دارد که عبارتند از: پتاسیم تبادلی، پتاسیم ساختمانی، پتاسیم محلول، پتاسیم غیر تبادلی
آنالیز سولفات پتاسیم
کود سولفات پتاسیم در آنالیز های مختلفی و با درصد های متنوع در بازار موجود می باشد با آشنایی بیشتر با عنصر پتاسیم می توانید این کود را بهتر بشناسید.
پتاسیم محلول : بیشترین مصرف را توسط گیاه دارد و به راحتی جذب می شود که به صورت محلول خاک به فرم یونی قرار دارد و کاهش منبع پتاسیم خاک به دلیل شستشوی سطحی و غیر سطحی صورت میگیرد.
پتاسیم تبادلی: که به آن پتاسیم دریافت کننده سطحی شده نیز می گویند به وسیله بار منفی کلوئیدهای آلی و معدنی خاک ذخیره می‌شود و در هر شرایطی به سرعت به کمک نمک های خنثی در دسترس قرار می گیرد .
پتاسیم غیرتبادلی: به حالتی گفته می شود که به سرعت قابلیت تبادل ندارد و در کوتاه مدت به کمک محلولهای نمکی آزاد نخواهد شد و به میزان کم توسط گیاه قابل استفاده است.
پتاسیم ساختمانی: حالتی از پتاسیم است که بخشی از شبکه کریستالی کانی ها است. عنصر پتاسیم بیشترین عنصر حاضر در سیتوپلاسم و نمک های پتاسیم به عمل اسمزی خوب در داخل سلول‌ و اندام های گیاهان غیر نمک دوست کمک زیادی می کند.
جذب پتاسیم به وسیله گیاه
جذب عنصر پتاسیم در درون سیتوپلاسم یا سلولهای ریشه از راه جذب فعال صورت می گیرد که به کمک انرژی صورت میگیرد.
میزان پتاسیم که توسط گیاه جذب می شود در بخش های مختلف خاک‌ اصولا یک درصد مقدار کلسیم قابل جذب است، در صورتی که میزان پتاسیم گیاه معمولاً ده برابر بیشتر از کلسیم می باشد نشان دهنده آن است که گیاه قدرت انتخابی بالایی برای جذب عناصر مورد استفاده دارد.
نقش عنصر پتاسیم در گیاه
عنصر پتاسیم در فیزیولوژی گیاهان تاثیر مهمی در فعال شدن آنزیم‌، ساخت و رشد سلول و پروتئین‌، ایجاد فتوسنتز، بزرگ شدن بالارفتن مقاومت به مشکلات محیطی نقش اساسی دارد. و همین طور عنصر پتاسیم در درختان سبب ایجاد میوه‌ های بزرگ می‌شود. رنگ نارنجی در مرکبات و رنگ قرمز در سیب و هلو و شلیل به دلیل غلظت بالای پتاسیم در گیاه رخ می دهد.
کاهش عنصر پتاسیم در برگ درختان
کاهش عنصر پتاسیم در گیاهان و درختان در آغاز سبب بروز نشانه های ظاهری و علائم قابل دیدن نیست، ولی در ابتدا فقط کاهش در مقدار رشد و نمو و عملکرد وجود خواهد داشت که به آن گرسنگی پنهان نیز گفته می‌شود و تا وقتی که کاهش عنصر پتاسیم زیاد نباشد، حتی تا پایان فصل رشد و نمو هم نشانه های ظاهری بروز نمی کند ولی کم شدن عملکرد و رشد در این مواقع صد در صد خواهد بود. نشانه های ظاهری کاهش عنصر پتاسیم در ابتدا در برگهای مسن تر رخ می دهد. در مسن تر برگهای اصولا زردی و سوختگی از ابتدای برگ و حاشیه برگهای آغاز شده و به سمت پهنک زیاد می شود.
نشانه های کاهش عنصر پتاسیم
در برگهای پیر با کناره های سوخته رخ می دهد . گیاهانی که نشانه های کاهش عنصر پتاسیم را دارند به بیماریهای و آفات حساسیت نشان می دهند و کیفیت میوه آنها کم می شود . عنصر پتاسیم یک عنصر متحرک است نشانه های کاهش در آغاز در برگهای مسن دیده می‌شود. گیاهانی که علایم کاهش عنصر پتاسیم دارند نسبت به وجود آمونیوم حساسیت بیشتری نشان می دهند.
نشانه های مسمومیت عنصر پتاسیم
گیاهانی که پتاسیم زیادی دارند نشانه های کاهش کلسیم و منیزیم را نشان میدهند. در ابتدا کاهش منیزیم دیده می‌شود.
روش استفاده از کود پتاسیم
عنصر پتاسیم را باید به گونه ای قرار داد که ریشه گیاهان بتواند آن را جذب کند و در سطح خاک های خشک نباید مورد استفاده قرار داد. عنصر پتاسیم را به صورت نواری، در سطح خاک پخش کرد و آبیاری و محلول پاشی کرد.
زمان مناسب مصرف کود پتاسیم
برای بیشتر محصولات کشاورزی پتاسیم قبل از آماده سازی خاک مصرف می‌شود. پس بهترین زمان مصرف آن قبل از کشت محصولات است.

[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]