کاربردهای سولفات آمونیوم

چهارشنبه 11 تير 1399
22:43
شرکت پالایش کود

تعریف کود سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم یک ساختار نمک غیر آلی است که کاربردهای زیادی دارد ، بیشترین کاربرد آن در کشاورزی و تولید کودهای شیمیایی است. بیست و یک درصد ازت از آمونیوم مثبت و بیست و چهار درصد از یون های سولفات یا گوگرد منفی است. به طور کلی ، این ماده با واکنش اسید آمونیاک و اسید سولفوریک تشکیل می شود. درصد اسید سولفوریک خالص باید نود و هشت درصد و آمونیاک نود و نه درصد به صورت مایع باشد.

عنصر نیتروژن یکی از قسمت های اصلی خاک است و به عنوان یک عامل مهم در کشاورزی و زراعت در نظر گرفته می شود. این عنصر اصلی ترین عامل رشد است که در قسمت های مختلف گیاه سرعت بالایی دارد و کاهش این ماده باعث کاهش یا متوقف شدن رشد می شود. . نیتروژن به عنوان فراوان ترین ماده موجود در جو زمین و در عین حال بیشترین میزان مصرف را در بخش های مختلف دارد. این ماده به کمک ریشه های گیاه به شکل یون های آمونیوم ، نیترات و اوره جذب می شود و در سنتز گیاه و تولید پروتئین نقش اساسی دارد. این ماده باعث تولید ترکیبات مختلفی مانند رنگدانه ها ، کلروفیل و آنزیم ها می شود ، رشد گیاهان و درختان را تحریک می کند ، اما باید در نظر داشت که استفاده بیش از حد از این ماده اثرات منفی بر روی گیاه دارد.سولفات آمونیوم پودری

بهترین سولفات آمونیوم کشور

پتروشیمی ارومیه سولفات آمونیوم تولید می کند. نیتروژن با کمک الی و کودهای شیمیایی نیاز گیاهان و خاک را تأمین می کند. کودهای حیوانی و نیترات به دلیل حلالیت در خاک و گیاهان جذب نمی شوند و به سرعت شسته می شوند ، رشد می کنند و از دسترس گیاه خارج نمی شوند. اوره بسیار متحرک است و با شستشو قابل دسترسی است. همچنین باعث ایجاد محیط های قلیایی در خاک های آهکی و سموم خاک می شود. در مقایسه با سایر کودهای ازت ، این ماده دارای نیتروژن بیشتری با خلق و خوی است ، اما به دلیل قلیایی بودن اوره باعث ایجاد مشکلات زیادی در خاک و آب های زیرزمینی می شود. همچنین به دلیل قلیایی بودن خاکهای ایران ، استفاده از اوره باعث ایجاد مشکلات زیادی در خاک و مسمومیت محصولات زراعی می شود. با این حال ، آمونیوم به دلیل بار مثبت آن در ذرات خاک جذب می شود و از شسته شدن عنصر نیتروژن جلوگیری می کند.

این کود در محیط های مختلف و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین به دلیل تأثیر محیط های مختلف و انواع محصول ، مقدار مورد استفاده و روش استفاده متفاوت خواهد بود ، بنابراین انواع این کود تولید و به بازار عرضه می شود. انواع آن شامل گرانول ، پودر و انواع کریستالی و محلول های این ماده است.

پودر سولفات آمونیوم

این ماده به صورت کریستال ، پودر و گرانول تولید می شود. دانه سولفامون به دلیل شکل و اندازه دانه ، قابلیت استفاده همزمان با سایر کودها را دارد. یکی دیگر از ویژگی های سولفات آمونیوم دانه ای این است که محلول و آسان برای استفاده حتی به صورت جامد و یا در ترکیب با سایر مواد و کودهای ازت است ، در حالی که فرم بلوری آن فقط باید به عنوان محلول یا کود استفاده شود.

با توجه به قیمت بالای کود سولفات آمونیوم ، ترکیب آن با کود اوره همزمان کاهش می یابد و همچنین باعث افزایش بهتر جذب نیتروژن توسط گیاه می شود. در حقیقت ، بهترین راه برای باروری و تأثیر اقتصادی ازت ، ترکیب این دو است.

کودهای نیتروژن ، نیتروژن موردنیاز را به شکل آمونیاک مثبت مانند خاک اوره با چهل و شش درصد ازت و آمونیاک فاقد آمونیاک در هشتاد و دو درصد ازت و آمونیاک آبی را در سی درصد ازت به خود اضافه می کنند. همانطور که گفته شد این کود به دلیل هزینه بالای اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، اما در صورت استفاده از آن منبع بسیار خوبی برای گوگرد محسوب می شود و علاوه بر تأمین نیتروژن مورد نیاز ، کمبود گوگرد را جبران می کند که مهمترین عامل پروتئین است. سنتز.

در برخی موارد ، این ماده می تواند به علفهای هرز اضافه شود تا اثربخشی آنها افزایش یابد. به خصوص وقتی آب به ترکیباتی مانند منیزیم ، کلسیم و سدیم اضافه شود. حلالیت این کود باعث پاشش آن روی گیاهان شده است.

سوپر فسفات ساده و سه گانه ، کلرید پتاسیم ، سولفات منیزیم و سولفات پتاسیم برخی از موادی هستند که می توانند با سولفات آمونیوم ترکیب شوند و به خاک اضافه شوند. موادی مانند نیترات کلسیم و اوره ، اگر با سولفات آمونیوم ترکیب شوند ، فقط دو تا سه روز در خاک ذخیره می شوند. همچنین ، خاکستر و سنگ فسفات از جمله ترکیبات ممنوعه به همراه سولفات آمونیوم هستند.

پس از افزودن سولفات آمونیوم به خاک ، مواد به سرعت تبدیل به اجزای تشکیل دهنده آن می شوند و اگر روی سطح خاک باقی بماند ، در یک محیط قلیایی به گاز تبدیل می شود ، بنابراین ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از افزودن به خاک و قبل از آن او آن را با آب حاصل از آبیاری یا باران مخلوط کرد.

حلالیت سولفات آمونیوم با افزودن آمونیاک بسیار کاهش می یابد.

[ بازدید : 497 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]