کشاورزی ارگانیک در ایران

شنبه 3 اسفند 1398
6:31
شرکت پالایش کود

ویژگی های کشاورزی ارگانیک
کشاورزی ارگانیک، کشاورزی است که در تولید محصولات از کود های شیمیایی، سموم، هورمونها و دستکاری های ژنتیکی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و برداشت با استفاده از کود زیستی و یا کود بیولوژیک ، کمپوست ها، حشرات سودمند باشد. کشاورزی ارگانیک، سیستمی تولیدی است که سلامت خاک، اکوسیستم ها و انسان را پایدار میسازد و تنوع زیستی را حفظ مینماید.

کشاورزی ارگانیک در ایران

1) سلامت
کشاورزی ارگانیک باید سلامت خاک، گیاه، دام، انسان و زمین را در ارتباط باهم حفظ و بهبود بخشد. این اصل به سلامت افراد و جوامع، که نمیتوانند جدا از سلامت اکوسیستم باشند اشاره دارد. خاک سالم، گیاه سالم تولید میکند که سلامت گیاه تضمین کننده سلامت انسان و دام سالم است.
کشاورزی ارگانیک نقش مهمی را هم در کشاورزی و هم حفظ و بهبود سلامت اکوسیستم ها و موجودات ایفا میکند. به طور خاص، کشاورزی ارگانیک برای تولید با کیفیت و مواد غذایی مغذی در نظر گرفته شده است. در کشاورزی ارگانیک باید از مصرف کودها، آفت کشها، داروهای حیوانی و مکملهای غذایی به دلیل اینکه ممکن است اثرات سو بر سلامت داشته باشد، پرهیز شود.
2) اکولوژی
کشاورزی ارگانیک باید بر اساس سیستم‌های اکولوژیکی زنده و چرخه‌ مواد، و کمک به پایداری آنها باشد. این اصل کشاورزی ارگانیک را از درون سیستم‌های اکولوژیکی زنده بیان میکند که تولید بر پایه فرآیندهای اکولوژیکی و بازیافت استوار است.
تغذیه از طریق اکولوژی محیط تولید بدست می‌آیند. برای مثال، در مورد گیاهان زراعی، محیط خاک؛ برای حیوانات و اکوسیستم مزرعه و محیط آبی برای ماهیها و موجودات دریایی است.
در کشاورزی ارگانیک، سیستم‌های برداشت طبیعی و مرتعی باید با چرخه ها و تعادل اکولوژیکی طبیعت سازگار باشد. مدیریت ارگانیک باید با شرایط، اکولوژیکی، فرهنگی سازگار باشد. از طریق بازیافت مواد و مدیریت انرژی جهت حفظ و بهبود کیفیت محیط و حفظ منابع، ورودی ها باید کاهش یابند. کشاورزی ارگانیک باید از طریق طراحی سیستم‌های زراعی، استقرار زیستگاه ها و حفظ تنوع کشاورزی و ژنتیکی به تعادل اکولوژیکی دست یابد.
3) عدالت
کشاورزی ارگانیک باید با توجه به فرصت ها و قابلیت های زندگی و محیط های عمومی، عدالت را تضمین نماید. عدالت بوسیله تساوی حقوق، عدل و نظارت بر تقسیمات جهان، هم در میان مردم و هم در روابط آن‌ها با سایر موجودات زنده می باشد.

این اصل تاکید میکند کسانی که درگیر کشاورزی ارگانیک هستند باید در تمامی سطوح و برای تمام انجمنهای کشاورزان، کارگران، فرآوری کنند گان، توزیع کنندگان ، تاجران و مصرف کنندگان روابط انسانی را به شیوه‌ای که تضمین کننده عدالت باشد، هدایت نمایند.
4) مراقبت
کشاورزی ارگانیک باید به صورت پیشگیرانه و مسئولانه با استفاده از کود ارگانیک برای حمایت از سلامت و آسایش نسل کنونی و بعدی برای محیط زیست سالم مدیریت کند، کشاورزی ارگانیک یک سیستم پایدار و زنده است که به تقاضا پاسخ میدهد. مشاغل مرتبط با کشاورزی ارگانیک میتوانند باعث بهبود کارایی و افزایش بهره وری شوند، اما نباید سلامتی و رفاه را به خطر بیاندازند. به تبع آن، تکنولوژیهای جدید نیازمند ارزیابی و روشهای موجود نیازمند بازنگری هستند.
کشاورزی ارگانیک باید از طریق اتحاد فناوریهای مناسب و رد مواردی که غیرقابل پیش بینی هستند مانند مهندسی ژنتیک گیاهان از خطرات قابل توجه پیشگیری نماید.

[ بازدید : 222 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]