نشانه های فقر مس در درخت

چهارشنبه 14 خرداد 1399
23:1
شرکت پالایش کود

نشانه های فقر مس در درخت

در گیاهان کمبود مس ، برگها پیچ خورده و گل برگهای آنها در مسیر منحنی می شوند. کاهش سطح مس با کلروز ضعیف در کل گیاه دیده می شود و هیچ گونه فشار ترشی روی برگهای جوان وجود ندارد. برگهای تازه رسیده ، پشته شده و رگه های آنها به رنگ سبز ، با نواحی سفید تا خاکستری- سفید رنگ است. در بعضی از برگها لکه های کلروتیکی خالی دیده می شود و میزان خم شدن به سمت پایین افزایش می یابد. برگها با لکه های نکروزه کوچک و کلروتیک هستند. کاهش سطح مس به احتمال زیاد در تابستان رخ می دهد ، به خصوص در خاک های شنی که با آب شیرین آبیاری می شوند. کمبود مس همچنین ممکن است در درختان پسته ، درختان تازه کاشته شده یا باغ های تازه ساخته مشاهده شود.

نشانه های فقر مس

به عنوان مثال علائم کمبود مس در درختان پسته به شرح زیر است:

• شکل بد هسته پسته

• خشک کردن درختان پسته و شکل سوختگی.

• خم شدن شاخه های درخت و تیره تر شدن رنگ پوست درخت

• چین و چروک روی شاخه ها و نقاط تاریک کوچک روی نوک شاخه ها

ترکیبات عنصر مس به طور گسترده در کشاورزی استفاده می شود. در قرن هفدهم ، این ترکیبات کشف شد که قارچ ها روی دانه های خیس شده در محلول رقیق پودر مس رشد نمی کنند. بزرگترین کشف در قرن هجدهم اتفاق افتاد. هنگامی که دانشمندان فرانسوی به دنبال درمانی برای بیماری مربوط به درختان انگور منطقه بودند ، متوجه شدند که این درختان در کنار جاده ها رشد می کنند. در آن زمان از جاده هایی که در آن مس و آهک استفاده می شد برای جلوگیری از فشرده شدن دانه های انگور در پای رهگذران جلوگیری می شد. درختان انگور که در این منطقه در حال رشد هستند تحت تأثیر قرار نگرفت. این نتایج باعث شده است که ترکیب مس و آهک در طی سالیان متمادی به عنوان داروی ضد بیماری شناخته شود و امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. به ترکیب مس و آهک موجود در آب بوردو گفته می شود. این ترکیب ، مس و کربنات کلسیم ، برای مبارزه با بیماریهای قارچی در گیاهان مختلف استفاده می شود و هر ساله هزاران تن تولید می شود. نمک های مس نیز به خاک های عاری از مس اضافه می شوند. به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی در بخش کشاورزی از مس برای جلوگیری از هدر رفتن ذخایر و کنترل بیماری های حیوانات استفاده می شود. این ترکیب یا سنگ آبی بیشترین نمک مورد استفاده در بین سایر عناصر مس است. هم اکنون بیش از 100 مجتمع سولفات مس وجود دارد و سالانه حدود 200000 تن در صنایع مختلف استفاده می شود که سه چهارم آن در کشاورزی استفاده می شود.

خواص سولفات مس در صنایع

1) با آفات و شته های قارچی مبارزه کنید

2) کاهش مقدار مس در خاک را فراهم کنید.

3) کاهش مقدار مس در حیوانات را فراهم کنید

4) محرک رشد مرغ طیور.

5) مبارزه با حلزون ها و انواع کرم های خاکی ، به ویژه کرم های کبد گوسفند.


[ بازدید : 451 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]