فروش نهال گل محمدی

چهارشنبه 20 آذر 1398
9:43
شرکت پالایش کود

بهترین و با کیفیت ترین نهال گل محمدی فقط در کاشان تولید می شود و به تمام استان های کشور صادر می شود . اینکار باعث اشتغال زایی فراوان از طریق واسطه ها ، فروشگاهها و کشاورزان شده است شرکت ما مفتخر است مقام نخست بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کننده گل محمدی را دارا می باشد .

فروش بهترین قلمه و پاجوش گل محمدی با شرایط فروش استثنایی، برای کسانی که می خواهند تازه وارد کار پرورش گلهای محمدی شوند به همراه آموزش هایی از مرحله کاشت ، داشت و برداشت همراه شما خواهیم بود.

برای مشاوره رایگان و سفارش عمده با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09130025744

کشت نهال گل محمدی


اگر می خواهد گلستانی راه اندازی کنید به شما پیشنهاد می کنیم خوب به نکات زیر توجه کنید این مطالب تاکنون در هیچ سایتی منتشر نشده پس میتوانید از این آموزش ها در جهت رشد و توانمندی خود در زمینه گسترش تولید گل محمدی استفاده کرد .

گل محمدی یا گل سرخ ایرانی را در دنیا با نام Rosa damascena میشناسند دلیل معروفیت آن با نام گل سرخ ایرانی این است که در گذشته های کهن تا امروز تجار و بازرگانان ایران ، روغن و گلابی و گل خشک شده این گل را به شرق آسیا و کشورهای همسایه ایرانی از کشورهای جنوبی ایران تا کشورهای حاشیه خلیج همیشگی فارس و یا به غرب نظیر انگلستان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا صادر می کردند .


البته تاریخچه دقیق این کشت این گل در ایران به هزاران سال پیش باز میگردد در زمان سلسله کوروش کبیر در شهر پارس نهال های گل محمدی کشت می شده است که به مرور زمان به مرکز کشور یعنی کاشان برده شد می توان گفت شهر کاشان یکی از قدیمیترین شهرهایی است که قدمت طولانی در کشت گل محمدی دارد . به جرات میتوان گفت این شهر بزرگترین تولید کننده گل محمدی در دنیا است . هر چند که در 17 استان کشور گل محمدی در زمین های کشاورزی کشت می شود .

  • انتخاب یک زمین مناسب جهت ایجاد گلستان

اولا انتخاب زمین اهمیت فراوانی دارد چنانچه زمین ها هر چه از دسترس باد های سهمگین دور باشد آسیب به بوته و گلها آن کم و ضرر اقتصادی کمتر خواهد بود .

  • مرحله کاشت نهال گل محمدی

    کشت نهال گل محمدی در هر اکثر مزارع سنگی و حتی به صورت دیم مقدور می باشد و به طرق مختلف می توان نهال گل محمدی را کشت کرد ولی متداول ترین روش کشت ، ایجاد یک حفره کوچک به عمق هشتاد سانتیمتر و عرض 1 متر می باشد درسته هشتاد سانتیمتر با عرض 1 متر! زیرا باید قسمتی از این حفره را با کود های دامی و برخی از کودهای شیمیایی پر کرد و بعد از آن کرت های را آبیاری کرد. بهتر است حداقل مسافت میان بوته های گل محمدی دو متر و نیم باشد و فاصله میان هر ردیف حدود 4 متر باشد . در کشت سنتی و دیمی این فاصله میتواند 3*2 هم در نظر گرفته شود .

ولی حتما توجه کنید که اگر فاصله بین بوته رعایت نشود و آنها کنار هم کاشته شود میتواند در سالهای بعد از رشد در صورت شیوع آفتی نظیر سفیدک پودری و زنگ سریعا گسترش پیدا می کند .

در صورتی که کاشت گل محمدی از طریق پاجوش که متداول ترین کشت است انجام شود بهتر است برای کشت این گیاه ، کانال های در سطح ارضی تعبیه شود .

مرحله ضد عفونی کردن ریشه های پاجوش فراموش نشود .( برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مهندسین ما تماس حاصل فرمایید)

به طور کل ارتفاع بعضی از شاخه ها گل محمدی تا 2.3 متر هم رشد می کند. رنگ این گل در تمامی گونه های آن صورتی می باشد که در بعضی ها صورتی کم رنگ و در گونه های دیگر پر رنگ تر نزدیک به قرمز است . سراسر شاخه های این گیاه را خوارهای بسیار تیز احاطه کرده است که در چینش این گل بایستی دقت فراوانی شود زیرا احتمال آسیب به دست ها زیاد است . تعداد گلبرگ در هر عدد گل به سی و دو گلبرگ می باشد . گلها در زمان طلوع خورشید شکفته می شوند و بوی خوش خود را در هوا پراکنده می کنند ، وقت شکفتن گلها در شهرهای مختلف متفاوت است ولی در فصل بهار و حدودا در اول اردیبهشت ماه در شهرهای مرکزی مثل کاشان و تیرماه در سایر شهرها کشور است . چینش ها گلها در گلستان در ابتدای صبح انجام می شود و در روز بعد گلهای جدید روئیده خواهد شد ، شکوفایی گلها محمدی حدودا 22 تا 31 روز ادامه دارد . عمر گلها بعد از باز شدن 24 ساعت است که بعد از آن گلها شروع به ریزش می کنند . دمای هوا روی عطر این گل تاثیر گذار است . تولید نهال گل محمدی در بهترین مراکز تولید در سطح کشور در کاشان انجام می شود و نهال گل محمدی تولیدات ما یکی از مقاوم ترین گیاهان در برابر کم آبی و خشکسالی است به دلیل همین موضوع شهرهایی که هوای گرم و خشکی دارند بیشتر از این گیاه در زمین های زراعی خود استفاده میکنند کشورهای مختلف اروپایی و حتی عربستان در زمینه ارسال گل به ایران فعال هستند و سعی در گرفتن بازار ایران را دارند متاسفانه بعضی از تجار ایرانی خرید گل و یا سفارش گل از کشورهای دیگر بازار به بازار پر رونق این محصول آسیب وارد می کنند.

منبع:
فروش نهال گل محمدی


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]