واردات گندم در برابر قاچاق گندم

پنجشنبه 2 آبان 1398
10:40
شرکت پالایش کود

واردات گندم در برابر قاچاق گندم

درصورتی که جهاد کشاورزی اندیشیده بود ده میلیون تن میتواند خرید داشته باشد اما فقط هفت میلیون و هفتصد تن از این نوع گندم را خریداری نمود.در این گزارش خبری در طی ماه های اخیر درمورد نوسان قیمت گندم اخطار داده شده بود که احتمال قاچاق و غیره وجوددارد اما هیچ سازمان و مسئولی اعتنایی نکرد. در سال گذشته قیمت هر کیلو گندم هزارو هفتصد تومان مشخص شده بود اما در کشور های همسایه قیمت سه هزار تومان و واردات از طریق ارز نیمایی به کیلویی چهار هزار تومان نیز میرسید که این امر موجب خارج شدن سه میلیون تن گندم از رده خرید تضمینی شد.برخی ادعا میکنند چون نرخ این محصول پایین بود وارد عرصه غذای دامداری و پرندگان شده است و دیگران ادعا میکنند قاچاق شده به کشور های دیگر و بعضی دیگر فکر میکنند درانبار ها ذخیره سازی گردیده است.

قیمت خرید برای هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی می تواند دوهزارودویست تومان تعیین شود ، با این قیمت ممکن است شما بتوانید از قیمت های پایین منطقه ای استقبال کنید اما کشاورزان ناراضی بوده و دست به اعتراض میزنند..
سخنگوی دولت، اقای ربیعی در پاسخ به این سؤال که آیا شما می توانید قادر به خرید آن باشید ، گفت:دولت قادر نیست هزینه بیشتری برای خرید این محصول پرداخت کند .محمود حجتی در پایان گفت: وقتی نرخ جو درایران هزار و هشتصد تومان است اما در کشورهای دیگر بالای سه هزار تومان بفروش میرسد توقع همچین مشکلات و اعتراض هایی را باید داشته باشیم.

تاکنون دولت به لیست کمبود گندم برای ارائه خدمات آرد به نانوایی ها توجه نکرده بود تا وقتی که محمود حجتی در حضور تجار و بازرگانان اعلام کرد که واردات این محصول به کشور به وسیله وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام میشود.
این خبر با اعلام اینکه تصمیم گرفته شده است برای جبران کمبود این محصول دو میلیون تن گندم وارد کشور کنند.
استفاده کود های سوپر فسافات تریپل و کلات آهن در کشت گندم موثر است در این بازدید ، دولت جهاد کشاورزی عقیده داشت: با وجود ارائه خدمات گندم درایران کشاورزان بسیاری که در شهرهای غربی و شمال غرب بودند قادر به فروش گندم به دولت نبودند.
حجتی در ادامه صحبت خود راجع به موضوع گندم و وارد کردن آن به کشور صحبت کرد و در جواب اعتراض یکی از اعضای اتاق بازرگانی در خصوص اطلاع رسانی ضعیف گفت: امسال تولید گندم افزایش داشت اما به دلایلی نتوانستیم مانند سال قبل که با خشکسالی روبه رو بودیم خرید کنیم‌.


منبع :

واردات گندم در برابر قاچاق گندم


[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]