35000 مترمربع زمینهای نطنز برای کشت پیاز

شنبه 27 مهر 1398
20:42
شرکت پالایش کود

35000 مترمربع زمینهای نطنز برای کشت پیاز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز طبق گزارش خبرگزاری ایمنا اعلام کرد ، از اول ماه شهریور تا اخر ماه مهر برداشت پیاز تقریبا هزار و هشتصد تن خواهد بود.

مهدی بادی گفت : این گونه پیاز که متعلق به دشت عباس آباد روستای صالح آباد است و بذر بومی منطقه است به دلیل کیفیت خوب ، ماندگاری طولانی و ترد و آبدار همه ساله خریداران فراوانی از اصفهان ، قم و کاشان به این منطقه می آیند.

مهدی بادی ادامه داد: قطب تولید پیاز که عباس اباد میباشد ،و با وضعیت فعلی مناسب آب انتظار میرود پنجاه تا شصت تن پیاز در هر هکتار برداشت شود. کود های کلات آهن و اوره برای پیاز مفید می باشد.

طبق خبرگزاری ایمنا ، پیاز خام برای کلیه ها و مثانه ، پوست و مو بسیار مفید است. پیاز پخته شده نرم کننده است و برای افرادی که روده ضعیفی دارند ، غذای خوبی است.
تحقیقات نشان داده است که خوردن پیاز دو بار در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. اسید فولیک یا ویتامین ب۹ یکی از ترکیبات اساسی در مغز است که سلامت روان و عاطفه را تضمین می کند. تقریباً نیم فنجان آب پیاز می تواند نه٪ از نیاز روزانه بدن به اسید فولیک را از بین ببرد ، بنابراین عادت به خوردن پیاز به تأمین اسید فولیک کمک می کند. کمبود اسید فولیک باعث کم خونی می شود.

چینش صد هزار متر مربع گلابی در نطنز

بنا به گزارش ایلنا ، مدیر جهاد کشاورزی نطنز اظهار داشت: در سال جاری حدود دویست تن محصولات درجه یک از باغات حاصلخیز نطنز برداشت شد.

بادی اظهار داشت: با توجه به منطقه کوهستانی و دیرهنگام رسیدن گلابی نطنز میوه ها کال برداشت می شوند و در انبارهای سنتی و سردخانه ها ذخیره می شوند و از اغاز آذرماه تا پایان اسفند ماه به بازارهای محلی و میدان های تره بار فرستاده می شوند.
وی اضافه کرد: بیشتر باغ های این محصول در روستای طامه و رقم گلابی نطنز به دلیل سوغاتی نطنز مشهور است.

منبع:

35000 مترمربع زمینهای نطنز برای کشت پیاز


[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پالایش کود | خبر کشاورزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]